DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI


Galeria ASP Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony: https://galeria.asp.krakow.pl/

Data publikacji strony internetowej: 5 lutego 2020 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 23 czerwca 2020 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. z powodu niezgodności wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Obiekty graficzne nie posiadają opisów alternatywnych

    Dokumenty mogą posiadać elementy graficzne pozbawione opisów alternatywnych

Treści nieobjęte przepisami

  • Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji: 28 kwietnia 2025 roku

  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 28 kwietnia 2025 roku


Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB)


Skróty klawiszowe


Na stronie obowiązują standardowe skróty klawiszowe.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe


Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Pełnomocniczki Rektora ds. Osób z Niepełnosprawnościami Anny Duczmalewskiej:

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:
  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym i podamy nowy termin (maksymalnie 2 miesiące).

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności, zaproponujemy alternatywny sposób dostępu.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością


Jeśli nie zgadzasz się z odmową zapewnienia dostępności lub z zaproponowanym sposobem alternatywnym, masz prawo złożyć skargę.

Skargę możesz złożyć listownie lub e-mailem:

Pomocne mogą być informacje dostępne na rządowym portalu: https://www.gov.pl/web/gov/zloz-wniosek-o-zapewnienie-dostepnosci-cyfrowej-strony-internetowej-lub-aplikacji-mobilnej

Możesz też poinformować Rzecznika Praw Obywatelskich: https://bip.brpo.gov.pl/


Dostępność architektoniczna


Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie
Kompleks budynków: pl. Matejki 13 / Basztowa 16 / Paderewskiego 2

Parking

  • Miejsce parkingowe dostępne na parkingu miejskim przed budynkiem – 1 miejsce dla osób z niepełnosprawnością.

  • Miejsca oznakowane i pomalowane na niebiesko.

  • Odległość od wejścia: ok. 3 m.


Pies asystujący

  • Można wejść z psem asystującym/przewodnikiem (potrzebny certyfikat i zaświadczenie o szczepieniu).

Wejście do budynku

  • Wejście od pl. Matejki – niedostępne ze względu na schody.

  • Dostosowane wejście od ul. Basztowej – domofon z pętlą indukcyjną.

  • Bezpośrednie wejście do głównej części Galerii – 2 stopnie utrudniają dostęp.

  • Schody z poręczą.

  • Drzwi otwierane ręcznie, na zewnątrz, wymagają dużej siły.


Ciągi poziome

  • Pomieszczenia na 4 kondygnacjach.

  • Część korytarzy niedostępna dla osób na wózkach.


Ciągi pionowe

  • Schody lub winda.

Winda

  • Drzwi automatyczne.

  • Przyciski z alfabetem Braille’a i dużymi oznaczeniami.

  • Komunikaty głosowe.


Łazienka

  • Dwie dostępne toalety – na poziomie 0 i -1.


Dostępność komunikacyjno-informacyjna